понеділок, 5 листопада 2018 р.

Урок 5 клас. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.

Урок №__                                                                                        Дата_____
Тема: Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.
Мета: ознайомити учнів з умовами успішного навчання;
-         створювати і підтримувати мотивацію до навчання;
-         формувати вміння визначати користь від вивчення різних предметів;
-         розвивати пам'ять, увагу, уяву;
-         виховувати бажання вдосконалювати свої здібності й таланти.
Матеріали та обладнання: Підручник  для  5-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл., наочність, друкований зошит.
 Поняття: здібності, талант, мотивація, успіх.
Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи).
Хід уроку
I. Організаційний момент
- Якби ви вчились так, як треба, то мудрість би була своя…. Т.Г. Шевченко.
II. Актуалізація опорних знань
1.Чи впорались ви із домашнім завданням?
- Для чого  потрібно планувати свій час?
- Чи всі заплановані справи вдалося виконати?
- Як правильно потрібно готувати домашні завдання?
- Як треба організувати своє робоче місце?
2. Асоціативний кущ. Складання схеми до понять  «успішне навчання»
У – уважність…
С – спостережливість….
П – перемога…..
І – інформація…..
Х – характер….
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Що таке талант?
- слухання притчі.
Притча про талант.
Один чоловік, відбуваючи до чужої країни, покликав робітників і роздав їм срібні монети (таланти). Кожен отримав різні суми: один – п’ять  таланів, другий – два, а третій – один. Господар звелів використати гроші для справи. Повернувшись, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядилися грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ризикувати чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його у землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю. Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять».
«Пане, - зауважили йому, - це несправедливо, він уже має десять монет».
«А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе».
Що ви зрозуміли з цієї притчи?
Що вона означає?
Як же розвивати свій талант? Як стати успішним? Чи є у вас талант до чого-небудь?
Давайте проведемо експеримент.
Хто я: мислитель чи митець?
1)    Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який палець зверху - правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.
2)    Давайте приймемо позу Наполеона.  Схрестивши руки на грудях.
3)    Давайте поаплодуйте собі або поплескайте в долоні. Яка рука зверху?
Якщо в усіх випадках отримано відповідь «права» - ви «мислитель» - у вас провідна ліва півкуля, якщо «ліва» - «митець».
Повідомлення теми уроку.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь про умови успішного навчання.
- словничок: ст. 47 підруч.
2. Цікаві факти про здібності людей. (ст. 48)
Історичні цікавинки.
Історія знає багато прикладів, коли люди досягли неймовірних успіхів, завдяки наполегливості й розвитку своїх здібностей.
Олександр Македонський – пам’ятав обличчя й імена майже всіх солдат своєї армії.
Федір Шаляпін, коли був маленький, його не приймали співати в хорі. А потім він став великим співаком.
Ісаак Ньютон був останнім учнем в класі по успішності, всі з нього глузували, це змусило його взятися за навчання, швидко залишивши позаду всіх, хто з нього жартував.
Завдяки чому їм вдалося досягти значних успіхів? Чи не стануть ці риси в пригоді вам?
3. Перегляд фільму про можливості нашого мозку.
4. Складання памятки: «Як вибрати собі заняття по душі?» (ст. 49, ур. осн. зд.)
5. Оздоровлююча вправа.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Сст. 48. підручника. Виконання вправи для розвитку памяті.
- виконання завдань в друк. зош. 1 – 5 ст. 15 – 16.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. & 7.
VII. Підбиття підсумків уроку.
Вправа «Незакінчене речення». Для успішного навчання потрібно…..
- бути впевненим
- бути уважним
- самостійно мислити
- добре трудитися
- дотримуватися режиму
- бути організованим 
- бути самостійним


Немає коментарів:

Дописати коментар