середу, 24 травня 2017 р.

Виховна година в таборі.


Пізнаємо світ і себе.
Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та взаємоповагу.
 Завдання: створити в колективі мікроклімат, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й самоформуванню особистості.
Пізнай себе, пізнай свою природу - і ти пізнаєш Істину.
Хід заняття.
1.Привітання.
2.Вступне слово керівника гуртка.
 Чи багато людей можуть похвалитися тим, що добре знають себе? А може, й не треба себе знати?
 Уявіть собі, що ви придбали новий сучасний комп’ютер. Ви знаєте з чого він складається, і тому вирішили одразу ввімкнути його і спробувати ним керувати. Чи можливо це? А якщо можливо, то чим це загрожує людині? Так, у кращому випадку ви лише зламаєте складну техніку, а в гіршому - зашкодите собі. Бо перш, ніж керувати, треба знати будову цього приладу, правила користування ним. Так само і людина. Щоб знати себе, треба себе пізнавати, а саме: які ми, як до нас ставляться інші, чи тебе поважають, люблять, які у нас риси характеру, звички, таланти…
 Сьогодні ми зібрались, щоб поділитися своїми думками, послухати і почути кожного.
 Послухайте дитячий віршик:
 Риба плаває в воді,
 Птахи високо літають,
 Звірі бродять по землі,
 А людина – виростає.
 Їздить, плаває, літає,
 Відкриває, пізнає, геть усе,
 Що в світі є.
 Мета нашої бесіди: краще пізнати самого себе та своїх друзів.
 Діти, скажіть, чи є серед тих, хто є у класі, двоє однакових хлопчиків чи дівчаток? А у школі, чи є хтось, щоб був вашою точною копією? ( Відповіді учнів).
 Так от, вчені довели, що на всій Землі, де проживає понад 6 мільярдів осіб, немає жодної пари людей, які були б точною копією один одного. Уявляєте? Серед більше як 6 млрд. населення кожен із нас – єдиний у своїй
неповторності на всій Земній кулі. А давайте зараз ми з’ясуємо, наскільки ми з вами схожі чи різні. Адже ви ровесники, навчаєтесь в одному класі, можливо, й бажання та захоплення у вас однакові. Отож почнемо.
 - Сплесніть у долоні ті, хто любить співати.
 - Тихенько тупніть ногою ті, у кого сірі очі.
 - Піднесіть руку ті, хто любить морозиво.
 - А тепер хай нявкне той, хто вважає себе веселим.
 - Візьміться за голову руками ті, кому зараз трішки страшно чи ніяково.
 Ну то що, однакові ми з вами чи різні? Деякі бажання та захоплення у нас збігаються, але все ж таки ми різні. Кожна людина відрізняється від іншої своїм характером, звичками, мріями і бажаннями, навіть зовнішнім виглядом, і багато чим іншим.



 Але … (звучить мелодія)
 Існує така східна легенда.
Колись люди вірили, що існує не один, а багато богів. Одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, море, гори, і створили Людину, і створили істину.
 Однак постало питання: куди приховати Істину, бо їм хотілось продовжити шлях пошуку Істини.
 „Давайте сховаємо її на далекій зірці,” – сказав один.
 „А давайте сховаємо її на далекій найвищій гірській вершині,” - запропонував інший.
 „Ні, давайте покладемо її на дно найглибшої безодні.”
 „А, може, сховаємо її на зворотному боці Місяця?”
 А наймудріший Бог сказав:
 „Ні, ми сховаємо Істину в серце людини. Тоді вона шукатиме її у всьому Всесвіті, не знаючи, що носить її постійно в собі. ”
- Діти, як ви думаєте, що таке Істина? (Відповіді учнів)
 Те, заради чого живе людина, знання про те, як творити добро і долати зло. Правда перевірена досвідом.
 - А тепер подумайте, чого Боги все-таки сховали істину в серці людини? (Відповіді учнів)
 Кожен із нас – це маленький Всесвіт, це якась Істина. Ми можемо знайти Істину, якщо зазирнеш в себе, вивчимо себе, пізнаємо себе…
 - Діти, незважаючи на те, високі ми чи низькі, швидкі чи повільні, сумні чи радісні усі ми носимо у своїх серцях Істину. Так?
 - Тож чи можна не поважати, не любити людину тільки за те, що вона дуже висока чи низенька? За те, що вона бідна або багата. Любити потрібно за її талант, духовність і чесність.
 Отож, давайте зазирнемо в себе, пошукаємо Істину.
 Як ми можемо пізнати себе?
 1.Самооцінка;
 2.Порівняння: з іншими людьми, з братами, сестрами
 3.Оцінка тебе іншими людьми, батьками і родичами,
 Однокласниками, знайомими, друзями, сусідами, вчителями;
 Зауваження: порівняння з іншими повинно бути розумним доречним, щоб не принизити людської гідності.
  Правила, які допоможуть уникнути непорозумінь.
 1. Поважай себе та інших людей;
 2. Іди на поступки іншим, умій жертвувати власними інтересами заради спільних;
 3. Радій власним успіхам та успіхам інших. Не будь заздрісний, злий.
 4. Постійно самоудосконалюйся.
 5. Намагайся бачити своїх друзів очима, слухати вухами, а відчувати серцем.
 Дуже часто доводиться чути таке: „Людина сама створює себе.”
 На аркуші паперу намалюйте зображення людини, але дуже акуратно, бо ви створюєте символічну людину – самого себе. Отож, і у кожного з вас є свої бажання, мрії, захоплення.
Напишіть своє бажання, мрію:
 Що я люблю?
 Моє улюблене заняття…
 Куди б я хотів помандрувати?
 А зараз пошукаємо, в кого бажання чи мрії виявилися однаковими. Якщо це сталося, напишіть ім’я однокласника.
 - Для чого ми грали у цю гру? Так, щоб ще раз переконатися, що ми з вами різні, але мрії і бажання можуть збігатися. Ось тоді ми створюємо групи, колективи, знаходимо собі друзів.
Тест «Твій характер»
1. Сплетіть пальці рук в замок...
Якщо верхнім виявиться великий палець лівої руки, напишіть на аркуші паперу літеру «Л», якщо великий палець правої руки - букву «П».
2. Прицільтеся в невидиму мішень...
Якщо для цього Ви користуєтеся лівим оком, закриваючи правий, напишіть букву «Л», якщо навпаки - «П».
3. Схрестіть руки на грудях, прийнявши позу Наполеона ...
Якщо кисть лівої руки виявиться лежачої зверху, позначте це літерою «Л», якщо правої - літерою «П».
4. Поаплодуйте...
Якщо Ви б'єте лівою долонею по правій, то це літера «Л», якщо права долоня активніша - буква «П».
Оцініть результат за поєднанням букв:
«ПППП» (100-відсотковий правша) - консерватизм, орієнтація на стереотипи, безконфліктність, небажання сперечатися і сваритися.
«ПППЛ» - найбільш яскрава риса характеру - нерішучість.
«ППЛП» - дуже контактна тип характеру. Кокетство, рішучість, почуття гумору, артистизм. (Частіше у жінок...)
«ППЛЛ» - рідкісне поєднання. Характер близький до попереднього, але більш м'який.
«ПЛПП» - аналітичний склад розуму і м'якість. Повільне звикання, обережність у відносинах, терпимість і деяка холодність. (Частіше у жінок ...)
«ПЛПЛ» - саме рідкісне поєднання. Беззахисність, схильність різного впливу. (Частіше у жінок ...)
«ЛППП» - часте поєднання. Емоційність, брак завзяття та наполегливості у вирішенні важливих питань, схильність до чужого впливу хороша пристосовуваність, дружелюбність і легке входження в контакт.
«ЛППЛ» - більша, ніж в попередньому випадку, м'якість характеру, наївність.
«ЛЛПП» - дружелюбність і простота, деяка розкиданість інтересів і схильність до самоаналізу.
«ЛЛПЛ» - простодушність, м'якість, довірливість.
«ЛЛЛП» - емоційність, енергійність і рішучість.
«ЛЛЛЛ» (100-відсотковий лівша) - «антіконсерватівний тип характеру». Здатність поглянути на старе по-новому. Сильні емоції, виражений індивідуалізм, егоїзм, упертість, що іноді доходить до замкнутості.
«ЛПЛП» - найсильніший тип характеру. Нездатність міняти свою точку зору, енергійність, наполегливість у досягненні поставлених цілей.
«ЛПЛЛ» - схожий з попереднім типом характеру, але більш нестійкий, схильний до самоаналізу. Зазнає труднощів у придбанні друзів.
«ПЛЛП» - легкий характер, вміння уникати конфліктів, легкість у спілкуванні і закладі знайомств, часта зміна захоплень.
«ПЛЛЛ» - мінливість і незалежність, бажання все зробити самому.
МЕТОДИКА «ПРОФІЛЬ»
(модифікація  «Карти  інтересів»)





                         Інструкція: Дані питання стосуються Вашого відношення до різних               напрямів   діяльності. Чи подобається Вам робити те, про що говориться в опитувальнику? Якщо так, то в бланку відповідей поряд з номером питання поставте «+»; якщо не подобається - «–»; якщо сумніваєтеся - поставте «?».
     Стимульний матеріал.
Мені подобається…
1.  Дізнаватися про відкриття|відчиняти| в області фізики і математики.
2.  Дивитися передачі про життя рослин і тварин.
3.  З'ясовувати устрій електроприладів.
4.  Читати науково-популярні технічні часописи.
5.  Дивитися передачі про життя людей в різних країнах.
6.  Бувати на виставках, концертах, спектаклях.
7.  Обговорювати і аналізувати події в країні і за кордоном|.
8.  Спостерігати за роботою медсестри, лікаря.
9.  Створювати затишок і лад в домі, класі, школі.
10.  Читати книги і дивитися фільми про війни і битви.
11.  Займатися математичними розрахунками і підрахунками.
12.  Дізнаватися про відкриття|відчиняти| в області хімії і біології.
13.  Ремонтувати побутові електроприлади.
14.  Відвідувати технічні виставки, ознайомлюватися з досягненнями|
      науки і техніки.
15.  Ходити в походи, бувати в нових незнаних місцях.
16.  Читати відгуки|відкликання| і статті про книги, фільми, концерти.
17.  Брати участь в суспільному|громадському| житті школи, міста.
18.  Пояснювати|тлумачити| однокласникам учбовий матеріал.
19.  Самостійно виконувати роботу по господарству.
20.  Дотримувати режим дня, вести здоровий спосіб життя.
21.  Проводити досліди по фізиці.
22.  Доглядати тварин, рослини.
23.  Читати статті про електроніку і радіотехніку.
24.  Збирати і ремонтувати меблі,  годинник,  замки,  вело­сипеди|.
25.  Колекціонувати камені, мінерали.
26.  Вести щоденник, складати вірші і оповідання.
27.  Читати біографії відомих політиків,  книги по історії|.
28.  Грати з|із| дітьми, допомагати виконувати|чинити| уроки молодшим школярам|.
29.  Купувати продукти для дому, вести урахування витрат.
30.  Брати участь у воєнних іграх, походах.
31.  Займатися фізикою і математикою зверх шкільної програми|.
32.  Помічати і тлумачити природні явища.
33.  Збирати і ремонтувати комп'ютери.
34.   Будувати креслення, схеми, графіки, у тому числі на комп’ютері|.
35.   Брати  участь в  географічних,   геологічних  експедиціях.
36.   Розказувати друзям про прочитані книги, побачені фільми і спектаклі.
37.  Стежити за політичним життям в країні і за кордоном.
38.   Доглядати маленьких дітей або близькими, якщо вони захворіли.
39.   Шукати і находити способи заробляння грошей.
40.  Займатися фізичною культурою і спортом.
41.   Брати участь у фізико-математичних олімпіадах.
42.   Виконувати лабораторні досліди по хімії і біології.
43.   Знатися на принципах роботи електроприладів.
44.   Знатися на принципах роботи різних механізмів.
45.   «Читати» географічні і геологічні карти.
46.   Брати участь в спектаклях, концертах.
47.   Вивчати політику і економіку інших країн.
48.   Вивчати причини поведінки людей, будову|споруду| людсь­кого| організму.
49.   Вкладати зароблені гроші до домашнього|хатнього| бюджету.
50.   Брати участь в спортивних змаганнях.
Бланк відповідей

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

Обробка і аналіз результатів: Після того, як підлітки завершили роботу з опитувальником, вони повинні підрахувати кількість плюсів в кожній з              десяти колонок. Десять колонок – це десять можливих напрямів професійній діяльності:
1.     фізика і математика;
2.     хімія і біологія;
3.     радіотехніка і електроніка;
4.     механіка і конструювання;
5.     географія і геологія;
6.     література і мистецтво;
7.     історія і політика;
8.     педагогіка і медицина;
9.     підприємництво і домоводство;
10.                     спорт і військова|воєнна| справа|річ|.
     Чим вище бал в кожній колонці, тим вище інтерес до цього| виду діяльності. Максимальний бал – 5 – говорить про яскраво виражений|виказувати| інтерес до предмету або виду діяльності. Чим менше балів, тим слабкіше|слабий| інтерес. Якщо сума балів ні в одному стовпці не перевищує 2 бали, значить, професійні     інтереси ще не сформовані.
     Найчастіше максимальне число балів опиняється не в одному, а в трьох–чотирьох стовпцях. Ці комбінації виявляють сферу професійних інтересів підлітка.
3. Підсумок заняття.
 Наша група – це теж єдиний колектив. І хоча ми всі різні, у нас є спільна мета: пізнати світ, рости і товаришувати, добре навчатися, бути щасливими.
 Успіх, задоволення, щастя не приходять самі собою, вони залежать від нас. Жодна людина не приходить у світ досконалою. Все її життя – постійний розвиток, пізнання, формування власного „Я”.

Дякуємо всім учням за участь у бесіді і бажаю вам успіху у пізнанні самих себе.

Немає коментарів:

Дописати коментар