Складено згідно прграми для загальноосвітніх навчальних закладів біологія зі змінами затвердженими Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п
уроку
|
Тема уроку
|
Практичні роботи
Лабор.дослідження
Міні-проекти
|
Дата проведення уроку
|
Вступ
|
|||
1
|
Тварина – живий організм.
|
||
2
|
Тварина та її життєдіяльність.
|
||
3
|
Тварина та її
будова.
|
||
4
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
|
||
5
|
Узагальнення знань з теми «Вступ»
|
||
Тема 1. Різноманітність тварин
|
|||
6
|
Поняття про класифікацію тварин.
|
||
Тварини,
їхня різноманітність та поширення.
|
|||
7
|
Кишковопорожнинні,
їхні особливості і середовище існування.
|
||
8
|
Кнідарії,
їхня різноманітність та значення.
|
Міні-проект
Як утворюються коралові острови?
|
|
9
|
Загальна характеристика Типу Кільчасті черви.
|
Лабораторні дослідження :
зовнішньої будови та
руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або
трубочника);
|
|
10
|
Кільчасті
черви, біологічні особливості, середовища існування
|
||
11
|
Різноманітність
кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.
|
||
12
|
|||
13
|
Практична робота: Різноманітність членистоногих
|
||
14
|
|
||
15
|
|
||
16
|
Загальна характеристика класу
Павукоподібні
|
||
17
|
Різноманітність
павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.
|
||
18
|
Загальна характеристика класу
Комахи
|
Лаборатона робота:
Зовнішня будова комах у зв’язку з пристосуванням до
життя на суходолі.
|
|
19
|
Комахи.
Типи розвитку комах Особливості
їхнього способу життя.
|
||
20
|
Розмаїтість комах. Їхня роль у
природі й житті людини
|
Лабораторна робота: Вивчення представників різних рядів комах.
|
|
21
|
Лабораторні дослідження :
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових
молюсків.
|
||
22
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в
житті людини.
|
Практична робота: Порівняння та визначення молюсків за будовою мушлів.
Міні-проект
Як утворюються перлини?
|
|
23
|
Паразитичні безхребетні тварини.
|
||
24
|
Узагальнення і систематизація знань з теми
«Різноманітність безхребетних тварин.» Контрольна робота
№1
|
||
25
|
|||
26
|
Риби. Визначальні
ознаки будови, біологічні
особливості, середовища існування.
|
||
27
|
Риби,
їхня різноманітність та значення.
|
||
28
|
|||
29
|
Амфібії,
їхня різноманітність та значення.
|
||
30
|
|||
31
|
Різноманітність
та значення рептилій.
|
||
32
|
Лабораторна робота: Будова яйця птахів.
|
||
33
|
Розмаїтість
птахів. Роль
птахів у екосистемах, їхнє значення для людини
|
||
34
|
Лабораторна робота: Будова зубів ссавців.
|
||
35
|
Різноманітність ссавців та значення у природі і житті людини.
|
||
36
|
Практична робота. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з
пристосуванням до різних умов існування.
|
||
37
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність тварин»
|
||
Тема 2. Процеси
життєдіяльності тварин
|
|||
38
|
Живлення тварин.
|
||
39
|
Травлення тварин.
|
||
40
|
Дихання та газообмін у тварин.
|
Лабораторна робота: Способи дихання тварин
|
|
41
|
Транспорт речовин у тварин.
|
Практичні
роботи:
Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин
|
|
42
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
|
||
43
|
Опора тварини.
|
Практична робота: Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
44
|
Рух тварин.
|
||
45
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні
дослідження:
Особливості покривів тіла тварин;
|
|
46
|
Подразливість тварин.
|
Лабораторні
дослідження:
Органи чуття тварин
Міні-проекти:
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху.
|
|
47
|
Регуляція життєдіяльності організму тварини.
|
Практична
робота: Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на
муляжах/моделях
|
|
48
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
|
||
49
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).
|
||
50
|
Періоди та тривалість життя та регенерація тварин
|
Лабораторні
дослідження:
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових
риб).
|
|
51
|
Узагальнення вивченого
|
||
Тема 3. Поведінка тварин
|
|||
52
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
|
Лабораторні
дослідження:
спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
|
53
|
Поведінкові
реакції тварин.
|
Практична робота:
Визначення форм поведінки тварин.
|
|
54
|
Інстинкти тварин.
|
||
55
|
Научіння тварин.
|
||
56
|
Розумова діяльність тварин
|
Міні-проект (за вибором):
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.
|
|
57
|
Поведінка тварин й індивідуальний розвиток. Представлення міні-проектів
|
Міні-проект (за вибором):
Як спілкуються тварини
|
|
58
|
Поведінка тварин і розмноження.
|
||
59
|
Суспільна поведінка тварин.
|
Міні-проект (за вибором): Спільноти тварин
|
|
60
|
Територіальна поведінка тварин.
|
||
61
|
Еволюція поведінки тварин.
|
||
62
|
Узагальнення і систематизація знань з теми
«Поведінка тварин»
|
||
Тема 4. Організми і середовище існування
|
|||
63
|
Організми і середовище існування
|
||
64
|
Організми та чинники неживої природи.
|
Міні – проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах
|
|
65
|
Організми та чинники живої природи
|
||
66
|
Організми та екосистеми.
|
||
67
|
Вплив людини та її діяльності на організми.
|
||
68
|
Охорона природи
|
Заповідні території України.
|
|
69
|
Узагальнення і систематизація знань з теми
«Організми і середовище існування»
|
||
70
|
Узагальнення та
систематизація знань курсу. Контрольна
робота № 2
|
Немає коментарів:
Дописати коментар