пʼятниця, 16 грудня 2016 р.

Міні - зошит для 6-го класу з біології.
Тема: Клітини рослин. Тканини рослин.
1. Пригадайте, що таке клітина. Назвіть складові клітини рослини.

  2.  Тестування
1.Цитоплазмою називають: а) увесь внутрішній вміст клітини; б) внутрішній вміст клітини, за винятком ядра.
2. Непостійні структури клітини – це: а) органели; б) включення.
3. Клітинна оболонка входить до складу клітин: а) рослин; б) тварин.
4. Укажіть складові клітини, які забезпечують передачу спадкової інформації: а) хромосоми; б) вакуолі; в) ядерця; г) рибосоми.
5. Основна функція лейкопластів: а) здійснення фотосинтезу; б) запасання поживних речовин; в) збереження форми клітини; г) транспорт речовин у клітину.
6.Установіть відповідність  між органелами рослинної клітини та їх функціями (одна зайва)
А ядро                                         1 фотосинтез
Б рибосоми                                 2 зберігання поживних речовин
В хлоропласти                           3 захист від впливів зовнішнього середовища
Г вакуолі з клітинним соком    4 участь в утворенні білків
                                                     5 місцезнаходження хромосом

 3.    Використовуючи нижче названі особливості будови і функцій різних типів тканин заповніть таблицю
Типи тканин
Особливості будови
Значення
 Твірна

 Основна

 Покривна

 Механічна

 Провідна



Особливості будови:
1)     складаються з живих або мертвих клітин з міцною клітинною оболонкою;
2)     складаються з живих дрібних клітин, які мають тоненькі стінки та великі ядра;
3)     утворені щільно розташованими живими або мертвими клітинами, які вкриті захисними речовинами;
4)     утворені живими або мертвими  видовженими клітинами, стінки яких мають дрібні отвори;
5)     складаються з живих клітин і добре розвинених міжклітинників.
Значення :
1)     забезпечують висхідний та низхідний рух речовин;
2)     надають рослинні пружності та підтримують її органи в певному положенні;
3)     дають початок іншим типам тканин;
4)     відмежовують органи рослин від зовнішнього середовища;
5)     забезпечують фотосинтез, запасання поживних речовин та води газообмін тощо.
 Тема: Будова рослини. Органи рослин.
Розгадайте анаграми:
нікорь — ……………..              колтис — …………………
толбес — …………….                      ткіква — ………………
Орган -____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________



Вегетативні органи —__________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Корінь –______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Пагін  _______________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Брунька -  ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Стебло - __________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Листки – _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Генеративні органи - ___________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Робота з таблицею та текстом (опорним конспектом) «Значення органів для рослин».

Уставити пропущені слова в тексті, використовуючи подані нижче підказки.
(Текст роздаєтьс явчителем на кожну парту або проектується на екран.)
Органи вищих рослин залежно від їх функцій поділяють на ______________ та _________________. Корінь та пагін належать до ___________________ органів. Основними функціями кореня є _______________, ___________________ та проведення їх до надземної частини. Пагін складається із__________, _________ та _____________. Статеве розмноження здійснюють _____________ органи. До них належать ___________, _____________ та _______________ .
Відповіді: вегетативні, генеративні, вегетативних, закріплення рослин у ґрунті, всмоктування розчинів мінеральних солей, стебла, листків, бруньок, генеративні, квітка, насінина, плід.
А. Вкажіть так або ні.
1. Рослина – це цілісний організм.
2. Корінь виконує функцію фотосинтезу.
3. Листок – це вегетативний орган.
4. Пагін – надземна частина рослини.
5. Фотосинтез відбувається в листках рослини.
6. Стебло – генеративний орган рослини.
7. Плід та насіння генеративні органи рослини.
8. Бруньки розташовані на корені. 
Б.  Виконання тестових завдань.
Вибрати одну правильну відповідь.
1.   Укажіть частину організму, яка має певну будову та виконує певні функції.
А   клітина                                   В тканина
Б    орган                          Г органела
2.   Укажіть, який орган рослини є генеративним.
А   стебло                        В листок
Б    насінина                     Г корінь
3.   Укажіть, який орган рослини є вегетативним.
А   листок                        В плід
Б    квітка                          Г насінина
4.   Укажіть орган, який забезпечує мінеральне живлення рослини.
А   стебло                        В листок
Б    плід                            Г корінь
5.   Укажіть орган рослини, який забезпечує зв’язок між усіма частинами рослини.
А   стебло                        В листок
Б    квітка                          Г брунька
6.   Укажіть орган рослини, який є зачатком нового пагона.
А   стебло                        В листок
Б    квітка                          Г брунька
7.   Процес відновлення втрачених або ушкоджених частин тіла називається:
А   пристосуванням        В подразненням
Б    регенерацією              Г розвитком
 Тема: Дріжджі — одноклітинні гриби.
Повторення.
Прийом «Розмежуй». (Позначити буквами: Евглена зелена - Е; Хламідомонада – Х; Хлорела – Хло, Спільна ознака - С).

1)                     Має піреноїд._____________
2)                     Не має джгутиків.__________
3)                     Є міксотрофом.__________
4)                     Має хлорофіл.____________
5)                     Може харчуватися як рослина та як тварина._________
6)                     Дихає киснем._________
7)                     Утворює гамети.__________
8)                     Є цінним джерелом вітамінів._________
9)                     Має два джгутики.__________
10)                Притаманний обмін речовин._________
11)                Здатна до фотосинтезу._____________
12)                Рухається тільки за допомогою течії.________
Прийом «Спільне – відмінне»
(Риси, що є спільними для водоростей хламідомонади та хлорели позначити – С, відмінні риси – В.)

1.Одноклітинна.
2.Живе в прісній воді.
3.Живе в солоній воді.
4.Є хлорофіл.
5.Є джгутики.
6.Розмножується статево та нестатево.

Осмислення нового матеріалу.
Прийом «Доповни речення»
Дріжджі – це …………………гриби, які не утворюють………............... Їхні кулясті чи овальні клітини оселяються на субстратах, багатих на ………...., і можуть утворювати……………………. різної форми. Дріжджі здатні без участі кисню розкладати цукри до спирту та…………………………….., завдяки чому отримують необхідну їм …………………... Ще з давніх часів людина звернула увагу на цю властивість дріжджів. Їх використовують  для отримання спирту, в пивоварній та……………………….. промисловості. Так, у хлібопекарській промисловості дріжджі використовують для отримання ………………………. За підвищеної температури процеси бродіння відбуваються …………………….
й пухирці вуглекислого газу піднімають тісто. Крім того, дріжджі багаті на ………………. Тому з пивних дріжджів виготовляють вітамінні препарати.
А багаті на …………….. кормові дріжджі людина використовує для годівлі свійських тварин. У нашому організмі, зокрема кишечнику, зазвичай мешкають дріжджі роду …………………….і не завдають йому шкоди. Але в разі масового розмноження вони можуть спричинити захворювання у людей з послабленою ………………………. Таке захворювання має назву …………………….. Ефективним засобом для профілактики розмноження грибів роду Кандида в кишечнику є регулярне вживання …………………………………, які містять корисні для нашого організму бактерії.
Результат пошуку зображень за запитом "будова дріжджів"




Будова  та розмноження (брунькуванням) дріжджів.
Хітин —__________________________________________________________
Функції хітину - ___________________________________________________
Брунькування -  ____________________________________________________
_____________________________________________________________





Немає коментарів:

Дописати коментар