Навчальна мета: узагальнити та
систематизувати знання про рибний світ, розвивати інтерес до цих живих організмів шляхом цікавинок та
відеоматеріалів; прищеплювати любов до риб, викликати позитивні емоції та
виховувати працелюбність, дисциплінованість.
Розвиваюча мета:розвивати творчi здiбностi,збагачувати словниковий запас.Пробуджувати у
дiтей естетичне почуття,розвивати iх пiзнавальнi iнтереси.Виховувати любов до
природи.
Виховна мета:формування екологiчноi культури особистостi.Виховання любовi,iнтересу та
поваги до рiдноi природи,необхiдностi ii оберiгати.
Термiни та поняття: обтічна форма тіла,
зяброві кришки, бічна лінія, інстинкт, рефлекс.
Мiжпредметнi зв"язки:бiологiя,медицина,географiя,природознавство.
Тип заняття: КВК.
Методи та прийоми:розповiдь,бесiда,iнструктаж,демонстрацiя предметiв,груповi форми
роботи,спостереження,самостiйна творча робота.
Обладнання:таблицi,плакати,ксерокопii,роздатковий матерiал,демонстрацiйний
матерiал.
Хiд заняття.
вступна частина: Органiзацiя гурткiвцiв до заняття.
основна частина: гра.
заключна частина: пiдведення пiдсумкiв.
Учнiв поділено на дві команди. Кожна команда має назву, емблему,
вболівальників.
Обов’язки помiчників учителя: один учень облiковує
час (30с) на обдумування питань команди, а другий - підраховує результати на
дошці.
Конкурс 1. Представлення команд “Акула” та “Дельфін”.
Конкурс 2. Розминка. Члени команд вiдповiдають на
запитання, номери яких вибирає капiтан команди. За правильну вiдповiдь команда
одержує один бал. Якщо вiдповiдь неповна - 0,5 бала.
1. Чи водяться акули в морях України? (Так,
катран, або морський собака.)
2. Яка риба є найшвидшою? (Риба-меч –
100-130 км/год .)
3. Якi риби мають легенi й можуть жити без води мiсяцями?
(Дводишнi риби: анабас,протоптеру,
неоцератодус, лепiдосирен.)
4. Чи бувають риби без луски? (Так,
сом, вугор, меч-раба та iн.)
5. До якого вiку ростуть риби? (Ріст
триває до старості.)
б. Назвiть найбiльшу рибу на Землi. (Китова
акула.)
7. Чи завжди горбата горбуша? (До
нересту в неї горба немає.)
8. Назвіть найменшу рибу на Землі.(бичок
пандака)
9. Яка риба України має електричний
орган? (Скат морська лисиця.)
10. Чи є риби, якi нерестяться взимку? (Мильок.)
11. Чи линяють риби? (Таку рідкісну властивiсть має морський
йорж.)
12. Отрута якої риби є найнебезпечнiшою для людини? (Цинанцеї, або бородавчатки.)
Конкурс 3. “Упiзнай рибу”. Спочатку для однiєї, а потiм для
другої команди демонструються ілюстрації, де показано рiзнi види риб. Гравцям
необхiдно назвати їх. Правильнi вiдповiдi оцінюються трьома балами.
4. Конкурс дегустаторiв. Проводиться «дегустацiя»
консервованої риби. Учнi повиннi визначити, що це за риба, розповiсти якомога
бiльше про неї. Максимальна оцiнка - 4
бали.
5. Відгадати мультфільми про риб. (4 бали).
6. Конкурс уболiвальникiв. Називається будь-який вид риби
(наприклад, щука). Уболiвальники команд новиннi назвати вид риби, який
починається на букву, якою закiнчується попередня назва, i тд.
Наприклад:щука-акула-амур-рогозуб-бичок-карась-сом-меч(-риба)-чоп-пiчкур-райдужник-короп-пегас-сиг-гiрчак-кета-анчоус-скат-товстолобик-
камбала...
7. Конкурс капiтанiв. Капiтани iз заплющеними очима
на дошцi малюють рибу (видовжена форма тiла, око, зяброва кришка,
хвостовий, черевний, спинний, грудний плавцi, бічна лiнiя...). Малюнки
оцiнюються (3 бали).
Конкурс 8. «Домашнє завдання».
Рибалки, моряки, багато жителів узбережжя
трьох океанів називають її "біла смерть" і вважають цю рибу
найнебезпечнішою, найлютішою, найсильнішою, найбільш хижою, найбільш грізною і,
взагалі, найбільшою з всіх, хто нападає на людей. (акула)
Ця рибка нагадує шахову фігуру. Вона плаває у вертикальному положенні й уникає
ворогів, приймаючи колір підводних рослин.(морський коник)
Ці
риби здатні виробляти електрику. Тіло нагадує дуже товстий млинець – кругле і
м'ясисте. Багато
видів відрізняються яскравим забарвленням, як би попереджуючи про небезпеку
дотику.(скат)
Може досягати в довжину більш ніж 1,5 метра, ваги — 35 кг. Забарвлення тіла плямисто-смугасте,
світлі смуги проходять вздовж та поперек тіла. У водоймі тримається в заростях водяної
рослинності. Як правило, вона там
стоїть нерухомо і зачаївшись, раптово кидаючись на здобич. Впіймана здобич
проковтується тільки в напрямку з голови — якщо вона вхопила її поперек
тіла, то, перед тим як проковтнути, вона швидко розвертає здобич головою в
горлянку.Лютий ворог риб у річках,ставках та озерах.(щука)
Максимальна оцінка - 5 балiв.
Пiдбиття пiдсумкiв. Визначення та привiтання
переможцiв. Вручення призiв (готують уболiвальники).
Немає коментарів:
Дописати коментар