пʼятниця, 7 лютого 2020 р.

(Основи здоров’я 5 клас) Тема: Спілкування з дорослими



Мета: розглянути правила спілкування учнів з дорослими; розвивати в учнів повагу до батьків та вчителів, надання змоги усвідомлення родинних цінностей, розвиток навичок емпатії, колективної роботи, уміння долати сором'язливість. Відпрацювання навичок спілкування з дорослими, виховання поваги до батьків і вчителів.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: Підручник, друкований зошит, наочність.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Проблемні запитання:
— Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими?
— Чому до дорослих звертаються на ім’я та по батькові, а до учнів тільки на ім’я?
Вправа «Ланцюжок»: - Дорослі в нашому житті – це батьки, учителі,…(діти продовжують «ланцюжок» по черзі…)
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Завжди  важливо  знати,  від  кого  можна  отримати  пораду  чи допомогу  в  різних  життєвих  ситуаціях.  Звісно,  дитина  найперше звернеться до  своїх  батьків    тата  або  мами.  Та що  робити,  коли їх немає  поруч  або  потрібна  порада  дорослого  щодо  стосунків  саме  з ними?  У  такому  разі  звернися  до  того,  кому  довіряєш.  Це  можуть бути  старший  брат,  сестра,  тітка,  дядько,  бабуся  чи  дідусь.  Може, в  тебе  склалися  довірливі  стосунки  з  учителем,  шкільним  психологом або тренером. Спілкування з дорослими збагачує досвідом, учить мудрості. Головна умова при цьому – повага, толерантне ставлення до старших від себе.
Прочитайте оповідання В. О. Сухомлинського «Наказ дітям» (підр. ст. 104-105). Обговорення. Висновок: щоб досягти успіху в спілкуванні з дорослими та взаєморозуміння  в сім’ї, кожен повинен виконувати певні обов’язки та дотримувати певних правил.
Повідомлення теми уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. «Продовж думку»: Справжня свобода сина та доньки це…
Що означає «Бути хорошими дітьми?»
2. Робота з підручником (ситуаційні завдання, ст. 104-105)
3. Складання схеми «Спілкування з дорослими»
повага                 допомога                        взаєморозуміння
 

Спілкування з дорослими
 

дотримування правил      ввічливість                             толерантність
4. Повага до вчителів. (ст. 104-105)
За що ви поважаєте своїх вчителів?
- Обговорення тверджень в парах на ст. 105.
·       Краще, коли учні ходять до школи у шкільній формі.
·       На уроках мають бути вимкнені телефони.
·       Списування домашнього завдання у однокласників – негідний вчинок для учня.
V. Оздоровлювальна вправа.
VІ.  Закріплення знань учнів
- Вправа «Знайди відповідність». Картки.
1. Довіра

А. Показник вихованості, дотримання норм і принципів моралі.
2. Любов

Б. Моральна, діяльнісна підтримка між людьми.
3. Повага

В. Відкриті, позитивні взаємовідносини між людьми.
4. Взаємодопомога

Г. Особливі почуття між рідними людьми.
Відповідь: 1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б
- ситуаційні завдання: ст. 106.
- Моделювання ситуацій звернення.
Учні об’єднуються у 3 групи («Привітання», «Прохання», «Звертання» та обговорюють відповідно: як привітати батьків з днем народження (святкове звернення), звернутися до вчителя з проханням пояснити незрозумілий термін (робоче звернення), запитати у продавця магазину про якість товару (специфічне звернення)).
- Робота в друкованому зошиті.
VІІ. Підведення підсумків.
Рефлексія: «Повага в спілкування з рідними, знайомими, учителями дозволить мені бути (стати, відчувати)…»
VІІІ. Домашнє завдання: & 18. Повідомлення: «Традиції в українській сімї»



Вправа «Знайди відповідність».
1. Довіра

А. Показник вихованості, дотримання норм і принципів моралі.
2. Любов

Б. Моральна, діяльнісна підтримка між людьми.
3. Повага

В. Відкриті, позитивні взаємовідносини між людьми.
4. Взаємодопомога

Г. Особливі почуття між рідними людьми.

Вправа «Знайди відповідність».
1. Довіра

А. Показник вихованості, дотримання норм і принципів моралі.
2. Любов

Б. Моральна, діяльнісна підтримка між людьми.
3. Повага

В. Відкриті, позитивні взаємовідносини між людьми.
4. Взаємодопомога

Г. Особливі почуття між рідними людьми.

Вправа «Знайди відповідність».
1. Довіра

А. Показник вихованості, дотримання норм і принципів моралі.
2. Любов

Б. Моральна, діяльнісна підтримка між людьми.
3. Повага

В. Відкриті, позитивні взаємовідносини між людьми.
4. Взаємодопомога

Г. Особливі почуття між рідними людьми.

Вправа «Знайди відповідність».
1. Довіра

А. Показник вихованості, дотримання норм і принципів моралі.
2. Любов

Б. Моральна, діяльнісна підтримка між людьми.
3. Повага

В. Відкриті, позитивні взаємовідносини між людьми.
4. Взаємодопомога

Г. Особливі почуття між рідними людьми.


Немає коментарів:

Дописати коментар