четвер, 6 лютого 2020 р.

Тема: Проживання в промисловій зоні.




Мета: Ознайомити учнів з видами небезпечних промислових об’єктів і правилами проживання поблизу промислових підприємств. Розвивати вміння правильно діяти під час техногенної аварії.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл., наочність.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати (компетентності)
Після цього уроку учні зможуть:
-         розрізняти чотири групи промислових об’єктів за наслідками аварій;
-         назвати ознаки того, що на підприємстві сталася аварія;
-         обрати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;
-         продемонструвати вміння захищати органи дихання, виготовляти і вдягати саморобний костюм хімічного захисту.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Пригадай
Види небезпек техногенного середовища
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Промислові підприємства є в багатьох населених пунктах. В одних — невеликі заводи, в інших — промислові гіганти. Деякі з них цілком безпечні для довкілля. Інші (і це не обов’язково гіганти) можуть бути небезпечним.
Тепер на підприємствах намагаються впроваджувати екологічно безпечні технології, але, на жаль, навіть найсучасніші виробництва не гарантують абсолютної безпеки. Аварія на промисловому об’єкті подія надзвичайна і дуже небезпечна. За наслідками аварій  промислові об’єкти поділяють на чотири групи.
Мозковий штурм
1. Які підприємства розташовані у нашому населеному пункті?
2. До яких груп вони належать? Які небезпеки можуть загрожувати населенню у випадку аварії на цих підприємствах?
3. Наведіть приклади аварій на підприємствах вашого міста, області, в Україні, у світі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Інформаційне повідомлення
«Як дізнатися про аварію на підприємстві» (підручник)
Робота в групах «Як діяти під час аварії на підприємстві»
Об’єднайтесь у 3 групи і прочитайте ситуацію.
Пролунала сирена. Місцеві канали радіо повідомили, що сталася аварія на хімічному заводі. Місцем збору для евакуації призначили майданчик біля школи.
Уявіть, що хтось із вас опинився в такій ситуації, коли поряд немає батьків. За допомогою мал. 66 підготуйтеся та продемонструйте, як треба діяти:
-         група 1: ти почув сирену, коли гуляв у лісі;
-         група 2: ти був удома, почув сирену і дізнався, що призначили місце збору для евакуації;
-         група 3: ти був удома, почув сирену, але не почув оголошень про евакуацію.
Презентації груп, обговорення.
Підсумкові завдання. Робота в друкованому зошиті.
V.  Закріплення знань учнів
Завдання
1. На які групи поділяють промислові підприємства за наслідками аварій?
2. Назви ознаки виникнення аварії на підприємстві.
3. Що потрібно робити після того, як почуєш сигнал «Увага всім!»?
4. Як діяти, якщо сигнал про аварію пролунав під час уроків у школі?
5. Як діяти, якщо після сигналу «Увага всім!» рекомендовано залишатися вдома?
6. Як діяти, якщо після сигналу «Увага всім!» оголошено евакуацію?
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 29
Підсумки
Про аварію на промисловому підприємстві можна дізнатися з повідомлень служб цивільної оборони по місцевому радіо, телебаченню, звуків сирени, гудків.
У випадку аварії постарайся якнайшвидше вибратися в безпечне місце.
Якщо живеш поблизу підприємства, на якому під час аварії може статися хімічне чи радіаційне забруднення, заздалегідь приготуй ватно-марлеву пов’язку та захисний костюм.




Немає коментарів:

Дописати коментар