Тести. Вступ. Молекулярний рівень організації
життя:
1. Живе відрізняється від
неживого:
А. тільки здатністю до самооновлення.
Б. тільки спадковістю.
В. сукупністю ознак, серед яких основними є особливості хімічного складу.
Г. тільки здатністю до самовідтворення.
2. У живих організмах зустрічаються
А. такі ж хімічні елементи, як і в неживій природі у тих же концентраціях.
Б. хімічні елементи, яких немає в неживій природі.
В. такі ж хімічні елементи, як і в неживій природі, проте їх концентрації істотно відрізняються.
Г. хімічні елементи, як і в неживій природі та хімічні елементи, яких немає в неживій природі.
3. За способом живлення організми поділяють на
А. продуцентів і редуцентів.
Б. автотрофів і гетеротрофів.
В. аеробів і анаеробів.
Г. сапротрофів і гетеротрофів.
А. тільки здатністю до самооновлення.
Б. тільки спадковістю.
В. сукупністю ознак, серед яких основними є особливості хімічного складу.
Г. тільки здатністю до самовідтворення.
2. У живих організмах зустрічаються
А. такі ж хімічні елементи, як і в неживій природі у тих же концентраціях.
Б. хімічні елементи, яких немає в неживій природі.
В. такі ж хімічні елементи, як і в неживій природі, проте їх концентрації істотно відрізняються.
Г. хімічні елементи, як і в неживій природі та хімічні елементи, яких немає в неживій природі.
3. За способом живлення організми поділяють на
А. продуцентів і редуцентів.
Б. автотрофів і гетеротрофів.
В. аеробів і анаеробів.
Г. сапротрофів і гетеротрофів.
4. Генетичний код було
сформовано на
А. клітинному рівні живого.
Б. молекулярному рівні живого.
В. організмовому рівні живого.
Г. популяційному рівні живого.
5. Титул «батька ботаніки» заслужив
А. Аристотель.
Б. Гіппократ.
В. Теофраст.
Г. Лінней.
А. клітинному рівні живого.
Б. молекулярному рівні живого.
В. організмовому рівні живого.
Г. популяційному рівні живого.
5. Титул «батька ботаніки» заслужив
А. Аристотель.
Б. Гіппократ.
В. Теофраст.
Г. Лінней.
6. Комплексна
біологічна наука, що вивчає різноманіття, будову, життєдіяльність, походження
та розвиток рослинних організмів, а також їх взаємозв’язки з навколишнім
середовищем, називається
А. ботаніка.
Б. зоологія.
В. мікробіологія.
Г. вірусологія.
7. Лишайники вивчає
А. бактеріологія.
Б. мікологія.
В. ліхенологія.
Г. ботаніка.
8. Біохімія — це
А. один з наймолодших розділів біології, що вивчає, зокрема, організацію спадкової інформації й біосинтез білка.
Б. біологічна наука, що вивчає форму й будову організмів, а також закономірності їх розвитку.
В. біологічна наука, об’єктом дослідження якої є клітини як одноклітинних, так і багатоклітинних організмів.
Г. наука про хімічний склад живої матерії, хімічні процеси, що відбуваються в живих організмах та лежать в основі їх життєдіяльності.
9. Гістологія — це
А. розділ біології, що вивчає внутрішню будову та форму окремих органів, систем і організму в цілому.
Б. біологічна наука, розділ морфології, об’єктом якої є будова тканин рослин і тварин.
В. біологічна наука, що вивчає процеси життєдіяльності рослинних і тваринних організмів, їх окремих систем, органів, тканин та клітин.
Г. розділ біології, який досліджує процес індивідуального розвитку організму, у тому числі зародковий розвиток.
10. Укажіть, на якому рівні організації живої матерії вивчають процеси мітозу.
А. біосферному
Б. популяційному
В. клітинному
Г. організмовому
11. Укажіть, на якому рівні організації живої матерії здійснюється обмін спадковою інформацією та її успадкування нащадками.
А. організмовому
Б. популяційно-видовому
В. екосистемному
Г. клітинному
12. Установіть відповідність між біологічними науками та їхніми об’єктами дослідження.
1. Біохімія
2. Біотехнологія
3. Молекулярна біологія
4. Ембріологія
А. ботаніка.
Б. зоологія.
В. мікробіологія.
Г. вірусологія.
7. Лишайники вивчає
А. бактеріологія.
Б. мікологія.
В. ліхенологія.
Г. ботаніка.
8. Біохімія — це
А. один з наймолодших розділів біології, що вивчає, зокрема, організацію спадкової інформації й біосинтез білка.
Б. біологічна наука, що вивчає форму й будову організмів, а також закономірності їх розвитку.
В. біологічна наука, об’єктом дослідження якої є клітини як одноклітинних, так і багатоклітинних організмів.
Г. наука про хімічний склад живої матерії, хімічні процеси, що відбуваються в живих організмах та лежать в основі їх життєдіяльності.
9. Гістологія — це
А. розділ біології, що вивчає внутрішню будову та форму окремих органів, систем і організму в цілому.
Б. біологічна наука, розділ морфології, об’єктом якої є будова тканин рослин і тварин.
В. біологічна наука, що вивчає процеси життєдіяльності рослинних і тваринних організмів, їх окремих систем, органів, тканин та клітин.
Г. розділ біології, який досліджує процес індивідуального розвитку організму, у тому числі зародковий розвиток.
10. Укажіть, на якому рівні організації живої матерії вивчають процеси мітозу.
А. біосферному
Б. популяційному
В. клітинному
Г. організмовому
11. Укажіть, на якому рівні організації живої матерії здійснюється обмін спадковою інформацією та її успадкування нащадками.
А. організмовому
Б. популяційно-видовому
В. екосистемному
Г. клітинному
12. Установіть відповідність між біологічними науками та їхніми об’єктами дослідження.
1. Біохімія
2. Біотехнологія
3. Молекулярна біологія
4. Ембріологія
А. Утворення інфекційних білків — пріонів.
Б. Розвиток зародка людини.
В. Біосинтез білків.
Г .Становлення людини як біологічного виду.
Д. Виробництво кефіру.
13. До макроелементів належить
А. Купрум.
Б. Гідроген.
В. Манган.
Г. Кобальт.
14. До мікроелементів належить
А. Нітроген.
Б. Цинк.
В. Фосфор.
Г. Сульфур.
15. Визначте молекули, які виконують ферментативну функцію.
А. ліпіди
Б. вуглеводи
В. білки
Г. полісахариди
Б. Розвиток зародка людини.
В. Біосинтез білків.
Г .Становлення людини як біологічного виду.
Д. Виробництво кефіру.
13. До макроелементів належить
А. Купрум.
Б. Гідроген.
В. Манган.
Г. Кобальт.
14. До мікроелементів належить
А. Нітроген.
Б. Цинк.
В. Фосфор.
Г. Сульфур.
15. Визначте молекули, які виконують ферментативну функцію.
А. ліпіди
Б. вуглеводи
В. білки
Г. полісахариди
16. Визначте молекули, які є полімерами.
А. рибоза
Б. глюкоза
В. крохмаль
Г. аланін
17. До неорганічних речовин клітини належать
А. нуклеїнові кислоти.
Б. мінеральні солі.
В. біологічно активні сполуки.
Г. ліпіди.
18. Сахароза складається із
А. глюкози та фруктози.
Б. глюкози та галактози.
В. двох залишків глюкози.
Г. двох залишків фруктози.
19. Мономером як амілози, так і амілопектину є
А. фруктоза.
Б. глюкоза.
В. галактоза.
Г. сахароза.
20. Запасний полісахарид тварин і грибів – це
А. крохмаль.
Б. глікоген.
В. целюлоза.
Г. хітин.
21. Ліпіди — це
А. однорідна у хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофобними властивостями.
Б. різнорідна в хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофільними властивостями.
В. різнорідна в хімічному відношенні група полімерів з гідрофобними
властивостями.
Г. різнорідна в хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофобними властивостями.
22. Статеві гормони естрадіол і тестостерон належать до
А. полімерів.
Б. восків.
В. стеринів.
Г. стероїдів.
23. До складу білків входять
А. 20 амінокислот.
Б. 10 амінокислот.
В. 40 амінокислот.
Г. 30 амінокислот.
А. рибоза
Б. глюкоза
В. крохмаль
Г. аланін
17. До неорганічних речовин клітини належать
А. нуклеїнові кислоти.
Б. мінеральні солі.
В. біологічно активні сполуки.
Г. ліпіди.
18. Сахароза складається із
А. глюкози та фруктози.
Б. глюкози та галактози.
В. двох залишків глюкози.
Г. двох залишків фруктози.
19. Мономером як амілози, так і амілопектину є
А. фруктоза.
Б. глюкоза.
В. галактоза.
Г. сахароза.
20. Запасний полісахарид тварин і грибів – це
А. крохмаль.
Б. глікоген.
В. целюлоза.
Г. хітин.
21. Ліпіди — це
А. однорідна у хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофобними властивостями.
Б. різнорідна в хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофільними властивостями.
В. різнорідна в хімічному відношенні група полімерів з гідрофобними
властивостями.
Г. різнорідна в хімічному відношенні група низькомолекулярних речовин з гідрофобними властивостями.
22. Статеві гормони естрадіол і тестостерон належать до
А. полімерів.
Б. восків.
В. стеринів.
Г. стероїдів.
23. До складу білків входять
А. 20 амінокислот.
Б. 10 амінокислот.
В. 40 амінокислот.
Г. 30 амінокислот.
24. До повністю незамінних амінокислот належить
А. аргінін.
Б. аланін.
В. валін.
Г. серин.
25. Четвертинна структура білка — це
А. послідовність амінокислот, сполучених пептидним зв’язком.
Б.просторове укладання білкової молекули у вигляді спіралі або складок, що утримується водневими зв’язками між атомами Оксигену та Гідрогену пептидних угруповань.
В. просторове укладання поліпептидного ланцюга, що утримується гідрофобними, іонними, водневими, дисульфідними (S—S) та іншими зв’язками.
Г. структура, утворена декількома поліпептидними ланцюгами, сполученими гідрофобними, іонними, водневими та іншими слабкими взаємодіями.
26. Яка функція білків пов’язана з їх наявністю у клітинних мембранах?
А. будівельна
Б. енергетична
В. ферментативна
Г. рухова
27. Втрата білковою молекулою своєї структури називається
А. денатурація.
Б. ренатурація.
В. деструкція.
Г. полімеризація.
А. аргінін.
Б. аланін.
В. валін.
Г. серин.
25. Четвертинна структура білка — це
А. послідовність амінокислот, сполучених пептидним зв’язком.
Б.просторове укладання білкової молекули у вигляді спіралі або складок, що утримується водневими зв’язками між атомами Оксигену та Гідрогену пептидних угруповань.
В. просторове укладання поліпептидного ланцюга, що утримується гідрофобними, іонними, водневими, дисульфідними (S—S) та іншими зв’язками.
Г. структура, утворена декількома поліпептидними ланцюгами, сполученими гідрофобними, іонними, водневими та іншими слабкими взаємодіями.
26. Яка функція білків пов’язана з їх наявністю у клітинних мембранах?
А. будівельна
Б. енергетична
В. ферментативна
Г. рухова
27. Втрата білковою молекулою своєї структури називається
А. денатурація.
Б. ренатурація.
В. деструкція.
Г. полімеризація.
28. Матриця для синтезу
білка – це
А. ДНК.
Б. іРНК.
В. тРНК.
Г. рРНК.
29. Установіть відповідність між класами органічних сполук та їх функціями.
1. Білки
2. Ліпіди
3. ДНК
4. Вуглеводи
А. ДНК.
Б. іРНК.
В. тРНК.
Г. рРНК.
29. Установіть відповідність між класами органічних сполук та їх функціями.
1. Білки
2. Ліпіди
3. ДНК
4. Вуглеводи
А. зберігання та передача спадкової інформації
Б. ферментативна
В. утворення клітинної стінки
Г. транспорт амінокислот до рибосоми
Д. утворення основи клітинних мембран.
Б. ферментативна
В. утворення клітинної стінки
Г. транспорт амінокислот до рибосоми
Д. утворення основи клітинних мембран.
30. Постійне спостереження за процесами в
екосистемах — це:
А. моніторинг;
Б. біотехнологія;
В. експеримент;
Г. екологія.
Немає коментарів:
Дописати коментар