вівторок, 21 січня 2020 р.

11 клас Тема: Основні способи реанімації і транспортування при нещасних випадках та отруєннях.



Мета: - ознайомити учнів із порядком проведення огляду і надання першої медичної допомоги потерпілим, заходами запобігання закупорці дихальних шляхів, кровотечі та шоку; розглянути основні способи реанімації і транспортування хворих;
-         розвивати усне та писемне мовлення, вміння працювати в групі; усвідомлене розуміння необхідності медичних знань і вмінь для забезпечення здоров’я і життя людини у сучасному суспільстві
- формувати спостережливість, пізнавальну мотивацію, активну життєву позицію, відповідальне ставлення до власного здоров’я
Тип уроку:  засвоєння знань.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал «Заходи першої медичної допомоги», презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Людина народжується із здатністю відзиватися на чужий біль. При нещасних випадках поруч з постраждалим, як правило, трапляються люди, які не мають медичної освіти, і від того, як вони поведуть себе, буде залежати здоров’я, а нерідко й життя людини. Допомогти постраждалому може тільки той, хто зуміє.
ІІІ. Актуалізація опорних знань  на дошці Перша медична допомога (мозковий штурм)  Надзвичайні ситуації – (назвати небезпечні для життя травми) – Для мене здоров’я – це…
Оголошення теми і завдань розділу теми та уроку
ІV. Засвоєння учнями нових знань.  1. Пояснення вчителя
- Правила надання першої долікарської неспеціалізованої допомоги ( на місці, самому собі, своєчасно й кваліфіковано – 90% ефективно; виклик швидкої, лише порятунок життя)
- Принципи надання першої неспеціалізованої допомоги:
1. Уважно оглянути місце події ( відсутність загрози життю оточуючих: пожежа в приміщенні або палаючій машині, загроза вибуху, контакт із електроприладами, серед нестійких уламків будівель, проїжджа частина дороги, лінія метрополітену, залізничні колії – повідомити 101,103 - очевидці)
2. Провести первинний огляд потерпілого на виявлення травм, які загрожують життю: наявність серцевої діяльності ( пульс на зап’ясті або сонній артерії), наявність дихання ( ніс, рот, груди – зволоження гладкої поверхні, рух волосини), наявність кровотечі. Визначення пульсу: тільки кінчиками двох пальців праворуч або ліворуч від кадика без натиску або в області зап’ястя; сковзати пальцями вбік від кадика так, щоб потрапити на вертикальну борозенку між ним і м’язом, а якщо не відчувається – натиснути трохи ближче чи далі від кадика, доки не відчується биття.
3. Викликати «швидку» ( диспетчеру «швидкої»: « На вулиці Фестивальній, 42 збитий пішохід. Це чоловік, приблизно 40 років, є слабкий пульс і ознаки дихання. З-під лівого рукава куртки стікає кров. Повідомлення передала учениця 10 класу школи №3 Іванова Катерина»
4. Надати екстрену допомогу при травмах, які загрожують життю:
1) відновити самостійне дихання або забезпечити штучне дихання (– спокійні і регулярні рухи грудей і живота, чути звук дихання з носа чи рота, відчути дихання на шкірі свого обличчя); при наявності дихання забезпечити стабільне положення або позу «відпочинку». Якщо ні -  очистити дихальні шляхи, натиснути рукою на чоло, іншою підняти підборіддя двома пальцями (переміститься запалий язик); повернути голову в один бік, висуваючи підборіддя вперед і натискаючи на верхню частину голови; очистити рот зсередини, над язиком, усунувши двома зігнутими пальцями сторонні предмети. Потім перевірити дихання та пульс без зволікання – непрямий масаж серця і штучне дихання.
2) при кровотечі: визначити місце і вид кровотечі ( артеріальна, венозна чи капілярна; зовнішня чи внутрішня , пов’язана з травмами хребта, грудної клітки, голови, черевної порожнини), врахувати пору року для профілактики шоку ( 5 літрів крові, при кровотечі кров викидається із тиском крові, одночасно з пульсом. Артеріальна яскраво-червона, пульсує – дуже небезпечно для кровопостачання мозку і серцевого м’яза.
5. Провести вторинний огляд і спостерігати за станом:   мовленнєвий контакт, щоб у стані шоку потерпілий не розцінив дії рятувальника як загрозу життю ( дотик чоловіка до тіла жінки): попросити поворухнути пальцями ніг і рук і , якщо нема болю, то ймовірність травм кісток низька; якщо при диханні свистячі звуки, то можливий пневмоторакс і зупинка дихання ( закрити рану відповідним матеріалом); розмовляти і підтримувати психологічно; при підозрі на травми хребта й кісток таза не піднімати у вертикальне положення; при початку блювоти обережно повернути голову набік.
6.Правила транспортування хворих. Демонстрація
7. Реанімація при отруєннях.
V. Закріплення .
Самостійна робота учнів з моделювання дій під час огляду постраждалих у ДТП у групах  (4 групи) - 10 хвилин:
1. Людина без видимих ушкоджень на запитання не реагує, рухові реакції загальмовані.
2. У людини бліді шкірні покриви, наростаюча слабкість, почастішання пульсу, шкірні покриви не ушкоджені.
3. У постраждалого неприродний вигин у ділянці гомілки, унаслідок руху ногою виникає сильний біль.
4. На руці в ділянці передпліччя рвана кривава рана. Кров яскраво-червона, витікає поштовхами.
VІ. Висновки.
1) первинний огляд потерпілого проводять з уникненням небезпеки для того, хто надає допомогу.
2) у першу чергу необхідно звернути увагу на стан критичних систем та надати необхідну допомогу.
3) при наданні допомоги при травмах скелета необхідно пам’ятати про попередження травматичного шоку.
VІІ. Підсумок- рефлексія:
Я дізналася…
Я зрозуміла…
Я відчувала труднощі….Хочу більше дізнатися про…

Немає коментарів:

Дописати коментар