понеділок, 27 січня 2020 р.

Тема уроку: Уміння вчитися.


Мета уроку: дати уявлення про шляхи формування вміння вчитися та його складові; систематизувати знання про бар'єри ефективного навчання;
розвивати навички самоорганізації, мотивації на якісну навчальну діяльність, навички успішного навчання; навички, що сприяють розвитку пам'яті, уваги, творчих здібностей, самоаналізу;
виховувати культуру ро­зумової діяльності.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу
Обладнання: підручник, зошит; інструктивні картки, фотоілюстрації, схеми
Хід уроку
I. Організаційний момент
·         Привітання
·         Перевірка готовності учнів до роботи на уроці
·         Доброго дня. Подивіться у вікно, на стелю, на підлогу, на сусіда, на стіни, на мене. Покажіть невербально, з яким настроєм ви почнете урок.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної і здоров’язбережувальної діяльності учнів
·         Виявлення очікувань учнів від уроку
·         Багато чого з цієї теми ви вже знаєте, маєте власний досвід, оскільки є школярами, тому із поставленими завданнями легко впораєтесь. Отже, закріпимо успіх.
IІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
ІV. Засвоєння нового матеріалу
·         Вправа «Мозковий штурм»
·         Які, на вашу думку, вміння і навички, компетентності потрібні людині ХХІ століття? (Комунікативні компетентності, творчість, пізнавальний інтерес, навички роботи з інформацією, уміння працювати в команді, соціальна відповідальність, аналітичне мислення, уміння ставити цілі й досягати їх, спрямованість на саморозвиток, уміння вчитися тощо.)
·         Вправа «Асоціативний кущ»
·         Назвіть асоціації до поняття «Уміння вчитися», складіть відповідну схему
https://fc.vseosvita.ua/001n11-8fe1/002.jpg
·         Розповідь вчителя про «Складові вміння вчитися»
Уміння вчитися — ключова компетентність учнівської молоді сучасного інформаційного суспільства. Так, Рекомендації європейського парламенту та європейської Ради від 18 грудня 2006 р. щодо ключових компетентностей для навчання упродовж життя визначили уміння вчитися — як уміння організовувати власне навчання як індивідуально, так і у групах, ефективно управляючи часом й інформацією.
Дослідження педагогів свідчать про те, що вчитися уміє той учень, який:
1.   сам виявляє мету діяльності, або приймає поставлену учителем;
2.   виявляє зацікавленість у навчанні, докладає вольових зусиль;
3.   організовує свою працю для досягнення результату;
4.   знаходить і відбирає потрібну інформацію для виконання навчальної задачі;
5.   виконує інтелектуальні і практичні дії, прийоми, операції на репродуктивному і творчому рівнях;
6.   володіє вміннями й навичками самоконтролю та самоосвіти;
7.   усвідомлює результативність своєї діяльності.
·         Робота з підручником
·         Зачитування матеріалу підручника на стр.
·         Виконання вправ на стр.
·         Зачитування матеріалу підручника на стр. 62 (Бойченко Т.Є.)
https://fc.vseosvita.ua/001n11-8fe1/005.gifhttps://fc.vseosvita.ua/001n11-8fe1/006.gif
·         Розгляд схеми «Модель уміння вчитися»
«Модель уміння вчитися»
Складові уміння вчитися
Зміст складової
Самовизначення
Мотивація навчальної діяльності, пошук відповіді на запитання: «Чого я не знаю?»
Пробні дії (тренувальні вправи)
Здійснюються самостійно учнем, який усвідомлює, що отримав завдання, яке певною мірою схоже на ті, що він виконував, але є й нові елементи. Тобто формується «знання про незнання»
Подолання труднощів (рефлексія)
Фіксування труднощів, розуміння, чому вони виникли, вибір адекватного способу для їх подолання (віднайти новий спосіб розв’язання завдання, вибір способу дії)
Самоконтроль
Зіставлення результату навчальної діяльності та її мети діяльності (перевірка як засвоєний новий спосіб дії)
Самооцінка
Визначення, чи досягнута загальна мета і якою мірою (уведення нового знання в систему знань)
·         Динамічна пауза «Вправа для очей»
·         Робота в зошиті
·         Учні записують «10 умов успішного навчання»
10 умов успішного навчання
1. Дотримання режиму дня
2. Упевненість у своїх силах
3. Розвиток сили волі
4. Уважність під час навчання
5. Намагатися осмислювати та розуміти навчальний матеріал
6. Самостійність у навчанні
7. Практичне застосування знань та умінь
8. Розширення свого кругозору
9. Самовиховання кращих людських якостей
10. "Дружба" з усіма навчальними предметами
·         Записують «Правила виконання домашнього завдання»
Правила виконання домашнього завдання
1.   Повернувшись зі школи, ти повинен по­обідати та обов'язково відпочити близько 1-1,5 години.
2.   Краще в цей час подивитися телевізор.
3.   Можна трохи поспати.
4.   Оптимальний час для приготування уроків - період між 19-ю і 20-ю годинами.
5.   Починати виконувати домашнє завдання бажано з найменш важких предметів, переходячи до складніших.
6.   Максимальна тривалість періоду працездатності становить 30-40 хв, після чого слід 15 хв відпочити. Можна зробити кіль­ка фізичних вправ під музику.
7.   Під час підготовки уроків тебе нічого не повинно відволікати: ні телефон, ні телевізор, ні радіо, ні розмови.
8.   Візьми за правило готувати уроки в день отримання завдання.
9.   Задачі з математики краще розв’язувати в той день, коли їх було задано.
10.                     Домашні завдання в усній формі можна виконати заздалегідь, а ввечері напередодні уроку повторити перед сном.
V. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу
·         Вправа «Запитай товариша»
Учні мають право на два запитання до класу про себе. Наприклад: «Наскільки добре я вчуся? Що мені треба зробити для того, щоб сформувати складові уміння вчитися? Чи маю я бар’єри, що перешкоджають ефективному навчанню? Які саме?» тощо.
·         Слухання та обговорення грецької притчі
— До чого ти опустився! Ти готовий учитися в першого-ліпшого перехожого! — докоряли одному філософу.
— Знання настільки дорогоцінна річ, що їх не соромно здобувати з будь- якого джерела, — відповів філософ.
VІ. Оголошення результатів навчальної діяльності
VІІ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання
Опрацювати §15 
Підготувати повідомлення про «Емоції і здоров`я»
* Підготувати малюнки «Мої емоції»
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.


Немає коментарів:

Дописати коментар