середу, 22 січня 2020 р.

Тема: Дорожньо - транпортні пригоди.



Мета: сформувати в учнів поняття про види ДТП; розказати про положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП; пояснити дії свідків ДТП; формувати навички, що сприяють збереженню здоров'я при дорожньо-транспортних пригодах.
Матеріали та обладнання: фотографії або ілюстрації, які демонструють види ДТП, положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, підручник, друкований зошит.
Поняття: небезпека, види ДТП, ризики травмування під час ДТП, дії свідків ДТП.
Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи).
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Асоціативний кущ. Складання схеми до понять  «безпека на дорозі»
2. Фронтальна бесіда.
- Чому не можна відволікати водія під час руху?
- Що не можна перевозити в салоні громадського транспорту?
- Чого не можна робити в салоні громадського транспорту?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Обговорення ситуації
Олег їхав з батьками в автомобілі. Він запізнювався до школи і дуже хвилювався. Раптом на дорозі вони побачили аварію — два автомобілі зіткнулися один з одним. Батько зупинився і вийшов з машини. Олег же став просити його негайно їхати, бо він запізнюється. Чи правильно діє хлопчик? До яких наслідків може призвести така поведінка Олега?
Учитель вислуховує школярів і звертає увагу на те, що є певні правила допомоги тим людям, які опинилися в небезпечній ситуації на дорозі.
2. Інформаційне повідомлення. Найперше ДТП. (1896 р. в Лондоні, Артур Едсем збив 44-річну Бріджіт Дріском. Шв. 13 км/год.)
 Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Види ДТП
Розповідь учителя з елементами бесіди
На дорогах можуть траплятися дорожньо-транспортні пригоди (ДТП).
Дамо визначення ДТП:
Дорожньо-транспортна пригода — це подія, яка сталася під час руху транспортного засобу, унаслідок чого загинули або були поранені люди чи завдано матеріальних збитків. (запис у зошит)
До видів ДТП належать: (ст.30)
— зіткнення;
— перекидання;
— наїзд.
2. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП
Робота в парах за підручником з таблицею: «Як захиститися при зіткненні транспортних засобів та падінні у воду». Скласти правила. Ст. 31 + друк. зош. ст. 16.
3. Дії свідків ДТП
Ст.32. + друк. зош. ст.17.
Ніколи не залишайтеся на місці аварії, аби просто подивитися. Зупиняйтеся тільки тоді, якщо ваша допомога справді потрібна.
4. Оздоровлююча вправа.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Ст. 32. підручника. Обговорення ситуацій.
- Вправа «Моделювання поведінки пасажира при ДТП» ст.32.
- Мозковий штурм. Перша допомога в разі ДТП.
Модель ситуації: ви, їдучи в машині, побачили потерпілого після ДТП, який лежить на узбіччі. Які дії може виконати учень 7-го класу:(зробити штучне дихання; викликати міліцію й швидку допомогу; перевірити дихання; оглянути стан потерпілого, надати першу допомогу, намагаючись не рухати його, оцінити пошкодження потерпілого; перевірити пульс; розстебнути комір, щоб потерпілому легше дихалося; зробити непрямий масаж серця.)
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Прочитати параграф підручника, виконати відповідні завдання в робочому зошиті.
2. Принести на урок упаковку від будь-якого предмета побутової хімії і розповісти, що написано в інструкції щодо його застосування. Це можуть бути інструкції з користування пральними порошками, відбілювачами, шампунями, миючими засобами для посуду, засобами від комарів, тарганів, засобами для засмаги, косметики тощо.
VII. Підбиття підсумків уроку.
Вправа «Незакінчене речення». ДТП не станеться якщо….. 


Немає коментарів:

Дописати коментар