вівторок, 14 січня 2020 р.

Конспект уроку 8 клас.


Тема. Смакова і нюхова сенсорні системи.
Мета. Сформувати знання про смакову і нюхові сенсорні системи; встановити взаємозв’язок між будовою і функціями органів смаку і нюху; встановити їх значення в житті людини; розвивати образне і логічне мислення, навички групової і індивідуальної роботи; розкрити зв'язок навчального матеріалу і життя ; виховувати повагу до життя як найвищої цінності.
Тип уроку : засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І.Організація класу, створення психологічного настрою.
II. Актуалізація опорних знань .
Фронтальна бесіда.
1 .Яким чином ми можемо одержати інформацію про навколишній світ?
2.Що станеться якщо, інформація з навколишнього світу припинить до нас надходити ?
3.Скільки   сенсорних систем розрізняють в організмі людини . Назвіть їх?
Які з них ми вже вивчили?
4.Що ми про них знаємо, зясуємо написавши самостійну роботу і тим самим перевіримо підготовку до уроку.
III. Оголошення теми і мети уроку.
У житті людини запахи та їх сприйняття відіграють меншу роль, порівняно із зором і слухом, однак вони є постійними супутниками нашого життя. Хоч ми їх і не використовуємо для пошуків їжі, як тварини, та все ж вони нам дають інформацію про її смак і придатність до вживання. Інформує нюхова сенсорна система також і про хімічний склад повітря, яке ми вдихаємо, що теж є дуже важливим . Отже, свого адаптивного значення для людини вони не втратили.
Проблемне запитання .
— Як смакова і нюхова сенсорні системи створюють палітру смакових якостей їжі, перетворюють фізіологічний акт живлення на симфонію відчуттів?
ІV. Встановлення шляхів вирішення завдань, введення основних базових понять.
Експериментальні дослідження .
Дослід 1
1.Покладіть на язик шматок шоколаду. Посмакуйте, як він тане у роті, і прислухайтесь до того, що ви відчуваєте. Побудуйте «чуттєву схему».
(На дошці написано слово «шоколад», усі охочі виходять і записують свої відчуття).
2.Що робить шоколад таким неповторним, що ми навіть із заплющеними очима його розпізнаєм?
Дослід 2.
1.Покладіть на язик, міцно затиснувши носа, спочатку шматочок яблука, а потім шматочок апельсину.
2.Чому вони вам здалися однаково кисло-солодкими на смак? Висновок. У створенні смакових відчуттів беруть участь смакові і нюхові рецептори .
Мозковий штурм
- У голодної людини смакова чутливість дуже висока, унаслідок чого звичайні продукти смакуються по іншому. А от на ситу людину ,навіть вишукані страви не справляють належного враження.
Розповдіь про смакову та нюхову сенсорні системи.  
V. Аналіз одержаної інформації.
Виконання завдань на порівняння смакової та нюхової сенсорної системи. (підручник)
   Висновки.
·        Пахнуть лише леткі речовини. Сила запаху залежить від їх концентрації.
·        За малої концентрації пахучої речовини, потрібно принюхатись, оскільки нюхова цибулина міститься у верхніх хоанах носа, і при спокійному диханні повітря не дістається до її рецепторного поля .
·        Нюх може притуплюватись. Завдяки адаптації, чутливість до запаху знижується. Запах може стати навіть неприємним, якщо діє достатньо довго.
·        Запахи можуть зливатися.
·        Щоб речовина викликала збудження смакових цибулин, вона повинна розчинитися в слинні.
·        У сприйнятті смаку проявляється явище адаптації.
·        Для смаку характерне явище смакового контрасту .
·        Одна речовина може підвищити чутливість іншої.
·        На поріг смакової чутливості впливає температура.
VI. Узагальнення уроку .
         1. Завдання на застосування знань. (підручник)
         2.Метод «Мікрофон».
1.Сенсорна система, що аналізує смак.
2.Пристосування до певного запаху.
3.Щупальця мозку.
4.На  поріг смакової чутливості впливає        
5.На  кінчику язика розміщені рецептори      
6.Навколишній світ сприймається завдяки     
7.Сенсорна система, що аналізує запахи.
8.Сила запаху залежить від ...
9.По  боках язика розміщені рецептори..
10.Смакові цибулини розміщені  
VIІ.Домашня робота. Опрацювати матеріал підручника.
VIІІ.Підсумки уроку



Немає коментарів:

Дописати коментар