Тема: Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину.
Мета уроку: сформулювати
поняття про регуляторні системи організму людини; розглянути основні принципи
нервової, ендокринної та імунної регуляції функцій організму; формувати та
розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з
опорними схемами, формулювати висновки; сприяти розвитку інтересу до вивчення природничих
наук; виховувати комунікативні навички, уміння спілкуватися; сприяти формуванню
основних уявлень про наукове пізнання світу.
Очікувані результати: учні
пояснюють принципи нервової, ендокринної та гуморальної регуляції; учні
порівнюють принципи нервової і гуморальної регуляції фізіологічних функцій;
учні роблять висновок про організм людини як біологічну систему.
Обладнання: _____________________________________________________
Тип уроку: урок засвоєння
нових знань.
n
1. Організаційний
етап
Привітання
учнів, перевірка їх готовності до уроку.
n
2. Перевірка
домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1. Тестові завдання на встановлення однієї правильної
відповіді.
1. Укажіть
орган, який не належить до видільної системи:
А стравохід
Б нирка
В сечовий міхур
Г сечовидільний канал
2. Укажіть
орган, який не належить до кровоносної системи:
А артерія
Б вени
В серце
Г трахея
3. Укажіть
орган, який не належить до дихальної системи:
А легені
Б носова порожнина
В бронхи
Г капіляри
4. Укажіть
орган, який не належить до травної системи:
А печінка
Б гортань
В шлунок
Г підшлункова залоза
5. Укажіть
орган, який не належить до нервової системи:
А головний мозок
Б спинний мозок
В жовтий кістковий мозок
Г нерви
6. Основним
структурним і функціональним елементом нервової системи є:
А мозок
Б нейрон
В нерви
Г нейроглія
2.2. Вправа
«Установи відповідність».
n
3. Мотивація
навчальної діяльності
Слово
вчителя
Не можна не дивуватися тому, в яких
різних умовах довкілля може жити людина: при температурі повітря від +50 до
70 С (120 різниці!), витримувати тривале голодування або брати участь у
конкурсі ненажер, жити в горах чи нижче від рівня моря. За допомогою певних
засобів захисту людина може перебувати в космосі, під водою. Все це було б
неможливим, якби в організмі не існували механізми, що забезпечують
сталість його внутрішнього середовища.
Сталість внутрішнього середовища
організму на будь-якому рівні називається гомеостазом. Системні
механізми гомеостазу забезпечуються взаємодією найважливіших регуляторних
систем: нервової, гуморальної та імунної. Принципи злагодженої роботи цих
систем ми розглянемо сьогодні на уроці.
Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети
і завдань уроку.
n
4. Засвоєння
нового матеріалу
План
пояснення нового матеріалу
Регуляторні системи організму людини:
нервова, гуморальна, імунна. (Розповідь учителя, робота в групах «Ажурна
пилка», бесіда.)
n
5. Узагальнення
і закріплення знань
5.1. Пояснення
схем.
Нервова регуляція
|
||||
|
|
|
|
|
швидка
|
|
Точна
|
|
пряма
|
Гуморальна регуляція
|
|||||
|
|
|
|
|
|
повільна
|
|
Генералізована
|
|
непряма
|
|
5.2. Вправа
«Своя шпаргалка».
Учні мають створити власний опорний
конспект щодо нової теми, який вони зможуть використати під час відповіді на
наступних уроках.
5.3. «Мозковий
штурм».
— Чому для правильного уявлення про
організм як цілісну систему необхідні знання про процеси, які відбуваються в
клітинах і тканинах?
5.4. Фронтальна
бесіда.
n
6. Підбиття
підсумків уроку
n
7. Домашнє
завдання
Індивідуальні
та творчі завдання.
Підготуватися до узагальнюючого уроку з
теми «Вступ. Організм людини як біологічна система».
Немає коментарів:
Дописати коментар