вівторок, 14 січня 2020 р.

Конспект уроку з біології 8 клас.


Тема: Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину.
Мета уроку: сформулювати поняття про регуляторні системи організму людини; розглянути основні принципи нервової, ендокринної та імунної регуляції функцій організму; формувати та розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з опорними схемами, формулювати висновки; сприяти розвитку інтересу до вивчення природничих наук; виховувати комунікативні навички, уміння спілкуватися; сприяти формуванню основних уявлень про наукове пізнання світу.
Очікувані результати: учні пояснюють принципи нервової, ендокринної та гуморальної регуляції; учні порівнюють принципи нервової і гуморальної регуляції фізіологічних функцій; учні роблять висновок про організм людини як біологічну систему.
Обладнання: _____________________________________________________
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
n  1. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
n  2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.
1.         Укажіть орган, який не належить до видільної системи:

А стравохід          
Б нирка                 
В сечовий міхур
Г сечовидільний канал

2.         Укажіть орган, який не належить до кровоносної системи:

А артерія              
Б вени                   
В серце
Г трахея

3.         Укажіть орган, який не належить до дихальної системи:

А легені                 
Б носова порожнина                                  
В бронхи
Г капіляри

4.         Укажіть орган, який не належить до травної системи:

А печінка              
Б гортань             
В шлунок
Г підшлункова залоза

5.         Укажіть орган, який не належить до нервової системи:

А головний мозок
Б спинний мозок  
В жовтий кістковий мозок
Г нерви

6.         Основним структурним і функціональним елементом нервової системи є:

А мозок                 
Б нейрон               
В нерви
Г нейроглія

2.2. Вправа «Установи відповідність».
n  3. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Не можна не дивуватися тому, в яких різних умовах довкілля може жити людина: при температурі повітря від +50 до 70 С (120 різниці!), витримувати тривале голодування або брати участь у конкурсі ненажер, жити в горах чи нижче від рівня моря. За допомогою певних засобів захисту людина може перебувати в космосі, під водою. Все це було б неможливим, якби в організмі не існували механізми, що забезпечують сталість його внутрішнього середовища.
Сталість внутрішнього середовища організму на будь-якому рівні називається гомеостазом. Системні механізми гомеостазу забезпечуються взаємодією найважливіших регуляторних систем: нервової, гуморальної та імунної. Принципи злагодженої роботи цих систем ми розглянемо сьогодні на уроці.
Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
n  4. Засвоєння нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу
Регуляторні системи організму людини: нервова, гуморальна, імунна. (Розповідь учителя, робота в групах «Ажурна пилка», бесіда.)
n  5. Узагальнення і закріплення знань
5.1. Пояснення схем.
Нервова регуляція



швидка

Точна

пряма

Гуморальна регуляція






повільна

Генералізована

непряма

5.2. Вправа «Своя шпаргалка».
Учні мають створити власний опорний конспект щодо нової теми, який вони зможуть використати під час відповіді на наступних уроках.
5.3. «Мозковий штурм».
— Чому для правильного уявлення про організм як цілісну систему необхідні знання про процеси, які відбуваються в клітинах і тканинах?
5.4. Фронтальна бесіда.
n  6. Підбиття підсумків уроку
n  7. Домашнє завдання
Індивідуальні та творчі завдання.
Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система».

Немає коментарів:

Дописати коментар