пʼятниця, 31 січня 2020 р.

Тема: Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.



Мета: ознайомлення учнів з чинниками, від яких залежить характер людини, ознаками доброго характеру; розвивати в учнів позитивні риси характеру для підтримки здоровя; виховувати свідому мотивацію для самовиховання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи і форми роботи: словесні (розповідь учителя, бесіда), постановка проблемного запитання, вправа «мозковий штурм», робота з підручником.
Матеріали та обладнання: підручник, стільчик, маркери та листочки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Перевірка присутності учнів в класі та готовність їх до уроку.
2. Встановлення позитивного емоційного настрою.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Закінчіть речення:
  • Творцем вчення про темперамент є … (Гіппократ);
  • Темперамент це - ….(характеристика людини щодо динамічних особливостей її психічної діяльності);
  • Виділяють такі типи темпераменту….. (сангвінічний, флегматичний, холеричний, меланхолічний).
За наведеною характеристикою визначте тип темпераменту людини:
  • а) Михайло говорить повільно, рідко виявляє емоції, його важко розгнівати чи засмутити, здається байдужим навіть тоді, коли в класі всі сміються. Працездатний, хоча рухи досить невиразні. Важко звикає до нових умов, нових друзів (флегматик);
  • б) Андрій дуже наполегливий. Мова швидка, але часом помиляється. Нестриманий, запальний і нетерплячий. Має добру, але короткочасну пам'ять. Голосно сміється, може розсердитись навіть через дрібниці (холерик).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
         Кожен із вас має якості, які ріднять вас із іншими людьми. Але  кожна людина є унікальною, тому в неї присутні також якості, які характерні тільки їй. Ці якості людини часто називають її «Характером».  Сьогодні на уроці ми вивчимо що ж таке характер, риси характеру і від чого він залежить. Тому записуємо в зошит тему уроку.
План
1.     Характер та його види.
2.     Чиники, від яких залежить характер.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Характер – індивідуальне поєднання найбільш стійких особливостей людини, які визначають ставлення:  до самого себе, до інших людей, до праці та до речей.
Вважають, що характер пов'язаний із темпераментом та здібностями людини, і часто впливають на самооцінку людини.
Психологи довго дискутували, від чого залежить характер людини – від її вроджених якостей чи набутих у процесі виховання. Одні доводили, що вирішальним є його спадкові чинники ( характер як у діда ). Інші, наводячи приклади дітей-мауглі, обстоювали ключову роль виховання. З 20 ст. психологи все ж таки дійшли до тієї думки, що головним в становленні характеру є самовиховання, розвиток своїх творчих та розумових здібностей.
Риси характеру можна поділити на позитивні й негативні.
До позитивних рис належать: доброта, довіра, щедрість, милосердя, порядність, оптимізм, акуратність, ввічливість, уміння прощати, мудрість, почуття тощо.
До негативних: жадібність, заздрість, злість, пихатість, егоїзм, жорстокість, байдужість, безвідповідальність, боягузтво, брехливість, грубість, лицемірство, лінь.
Робота з підручником
Відкрийте підручник на сторінці 123, подивіться приклади характерів людини. Прочитайте. Потім витягніть руки долонями догори. Учні ланцюжком називають два вида свого характеру у чотирьох категорія : Ставлення до себе, до людей, до праці і до речей. При цьому вони уявляють що тримають ці критерії на долонях.
Після того, як виступить останній учень, учитель пропонує стиснути долоню, в якій знаходяться позитивні риси і піднести до серця. Іншу долоню перевернути та потрусити що скинути з себе всі негативні риси.
Деякі риси характеру люди вважають добрими, а інші ні.  З дитинства кожна людина намагається наслідувати поведінку і якості іншої людини. Тому так важливо навчитись розпізнавати у людині прекрасні риси характеру і не зовсім хороші.
Запитання до учнів
1.     Що таке гарний характер?
2.     Впертість – це позитивна чи негативна риса характеру?
Наший характер на відміну від темпераменту обумовлений не стільки властивостями нервової системи, скільки культурою людини, її вихованням. Життєвий шлях людини довгий та тернистий. Тому, характер накладає відбиток на всі вчинки, думки, почуття людини. Знаючи характер людини, можна передбачити її поведінку в різних ситуаціях.

Поставити проблемне запитання:
Як ви гадаєте, а характер людини впливає на ваше здоровя та здоровя оточуючих вас людей?
Зараз я вам пропоную провірити як впливає ваш характер на інших людей. Ми говорили, що однією ланкою характеру це є відношення людей до інших. Отож, я зараз вам пропоную провести таку вправу.


Вправа «Стілець правди»
Перед вами стоять два стільця. Зараз кожний з вас по черзі сідає спочатку на один стілець з позитивними якостями, які на думку ваших друзів присутні у вашому характеру, а потім на негативні. Інші учні будуть давати вам характеристику вашим рисам характеру. (При цьому учні повинні будуть звернути увагу на те, як змінюється їхній настрій).
Висновок: отже, ми можемо спостерігати, що виконуючи цю вправу, учні, які чули в свій адрес приємні слова – ставали веселими, задоволеними та щасливими, а почувши слова критики їхнього характеру – засмучувались.
2. Чинники, від яких залежить характер. (повідомлення учнів)
VІ Закріплення нового матеріалу. Рефлексія
Робота в парах
Охарактеризуйте, як ви розумієте вислови:
1 група – «Якщо характер має недоліки, то розум не може керувати людиною, так як переважна пристрасть обманює його розрахунки».
2 група – «Людиною стати – це мистецтво».
3 група – «Немає людей суто біленьких або зовсім чорненьких; люди всі пістряві».
«Вільний мікрофон»
— Сьогодні на уроці найцікавішим було…
Робота в друкованому зошиті.
VІІ. Повідомлення домашнього завдання


Немає коментарів:

Дописати коментар